Co je to flexibilita práce?
Flexibilitu práce využívá 62 % všech světových firem. Zvyšuje produktivitu práce i spokojenost zaměstnanců. Posiluje značku zaměstnavatele. Je v souladu s digitalizací a novými technologiemi. Pro zaměstnance je jedním z 3 hlavních aspektů při výběru zaměstnavatele.
Jak vést lidi na homeoffice
- Ověřte si, že mají spolehlivý internet, potřebné přístupy a umí používat potřebné aplikace.
- Soustřeďte se na podané výkony a ne na odpracovaný čas.
- Buďte velmi konkrétní při zadávání strukturovaných cílů a nastavte si častější check pointy.
- Extrovertnějším lidem zadávejte měřitelné cíle, které se nedají omluvit.
- Aktivně propojujte vzdálené lidi s ostatními.
- Dodávejte jim pocit jistoty, nabízejte více zpětné vazby, nebojte se chválit.
- Pojmenujte si navzájem výstupy, aby je daný člověk rozeznal i bez vás. Dotáhnout k dokonalosti, good enough a jiné.
- Vždy mějte na paměti, že lidé na HO musí být disciplinovaní a mají proaktivně "reportovat" průběh práce.
Výhody
-
Zaměstnanec
Úspora peněz a času na cestách
Kvalitnější život
Svoboda volby místa nebo času práce
Efektivní využití času
-
Manažer
Kvalitní tým díky náboru bez geografických omezení
Spokojený tým
Jasná pravidla a efektivní týmová práce
-
Firma
Známka výborné firemní kultury a moderních technologií
Atraktivita zaměstnavatele
Vyšší produktivita práce
Vzdálená spolupráce
- Má podobu plně vzdálených týmů, spolupráce mezi pobočkami, nebo spolupráce s jednotlivci v jiné lokalitě.
- Spolupráce a vedení na dálku má specifika a vyžaduje dovednosti, které 81% manažerů postrádá. To způsobuje demotivaci a neefektivitu.
Výhody
-
Zaměstnanec
Úspora času a peněz na cestovném
Pracovní příležitost v místě bydliště s nižšími životními náklady
Rychlá podpora kolegů odkudkoliv
-
Manažer
Rychlejší nábor lidí z více lokalit
Efektivní spolupráce týmu odkudkoliv
Dobré vztahy a důvěra v týmu
-
Firma
Připravenost pro rozvoj byznysu do nových lokalit
Nábor lidí odkudkoliv s nižšími náklady
Silná firemní kultura a značka napříč lokalitami
Flexibilní formy práce
- Firmy i zaměstnanci vyžadují flexibilní formy spolupráce.
- Na českém i evropském pracovním trhu se objevují například tyto: Sdílení zaměstnanců (employee sharing), Sdílení pracovního místa (job sharing), Dočasné řízení (interim management), Příležitostná práce (casual work), Mobilní práce (ICT-based mobile work).
- Moderní HR týmy tyto formy umí efektivně využívat.
Výhody
-
Zaměstnanec
Možnost pracovat v souladu s životní situací
Silná motivace v práci
Využití silných stránek a unikátních zkušeností
-
Manažer
Možnost náboru expertů s know how
Maximální efektivita týmu
Diverzita
Schopnost pracovat na různých projektech s experty
-
Firma
Úspora nákladů na nábor a mzdy
Zvyšování firemního know how
Atraktivní značka zaměstnavatele