Co je to flexibilita práce?

Flexibilitu práce využívá 62 % všech světových firem. Zvyšuje produktivitu práce i spokojenost zaměstnanců. Posiluje značku zaměstnavatele. Je v souladu s digitalizací a novými technologiemi. Pro zaměstnance je jedním z 3 hlavních aspektů při výběru zaměstnavatele.

Homeoffice - práce z domova

Jak vést lidi na homeoffice

  • Ověřte si, že mají spolehlivý internet, potřebné přístupy a umí používat potřebné aplikace.
  • Soustřeďte se na podané výkony a ne na odpracovaný čas.
  • Buďte velmi konkrétní při zadávání strukturovaných cílů a nastavte si častější check pointy.
  • Extrovertnějším lidem zadávejte měřitelné cíle, které se nedají omluvit.
  • Aktivně propojujte vzdálené lidi s ostatními.
  • Dodávejte jim pocit jistoty, nabízejte více zpětné vazby, nebojte se chválit.
  • Pojmenujte si navzájem výstupy, aby je daný člověk rozeznal i bez vás. Dotáhnout k dokonalosti, good enough a jiné.
  • Vždy mějte na paměti, že lidé na HO musí být disciplinovaní a mají proaktivně "reportovat" průběh práce.

Výhody

  1. Zaměstnanec

    Úspora peněz a času na cestách

    Kvalitnější život

    Svoboda volby místa nebo času práce

    Efektivní využití času

  2. Manažer

    Kvalitní tým díky náboru bez geografických omezení

    Spokojený tým

    Jasná pravidla a efektivní týmová práce

  3. Firma

    Známka výborné firemní kultury a moderních technologií

    Atraktivita zaměstnavatele

    Vyšší produktivita práce

Vzdálená spolupráce

Vzdálená spolupráce

  • Má podobu plně vzdálených týmů, spolupráce mezi pobočkami, nebo spolupráce s jednotlivci v jiné lokalitě.
  • Spolupráce a vedení na dálku má specifika a vyžaduje dovednosti, které 81% manažerů postrádá. To způsobuje demotivaci a neefektivitu.

Výhody

  1. Zaměstnanec

    Úspora času a peněz na cestovném

    Pracovní příležitost v místě bydliště s nižšími životními náklady

    Rychlá podpora kolegů odkudkoliv

  2. Manažer

    Rychlejší nábor lidí z více lokalit

    Efektivní spolupráce týmu odkudkoliv

    Dobré vztahy a důvěra v týmu

  3. Firma

    Připravenost pro rozvoj byznysu do nových lokalit

    Nábor lidí odkudkoliv s nižšími náklady

    Silná firemní kultura a značka napříč lokalitami

Flexibilní formy práce

Flexibilní formy práce

  • Firmy i zaměstnanci vyžadují flexibilní formy spolupráce.
  • Na českém i evropském pracovním trhu se objevují například tyto: Sdílení zaměstnanců (employee sharing), Sdílení pracovního místa (job sharing), Dočasné řízení (interim management), Příležitostná práce (casual work), Mobilní práce (ICT-based mobile work).
  • Moderní HR týmy tyto formy umí efektivně využívat.

Výhody

  1. Zaměstnanec

    Možnost pracovat v souladu s životní situací

    Silná motivace v práci

    Využití silných stránek a unikátních zkušeností

  2. Manažer

    Možnost náboru expertů s know how

    Maximální efektivita týmu

    Diverzita

    Schopnost pracovat na různých projektech s experty

  3. Firma

    Úspora nákladů na nábor a mzdy

    Zvyšování firemního know how

    Atraktivní značka zaměstnavatele